Recensie van Jan Weeber (210th) over SEKSBOEKEN.nl

Astrid Kremers_LIJN_01_2600x10px Hoog

Een nieuwe website vol informatie over erotiek: Seksboeken.nl

Altijd al goede lectuur over seksualiteit willen lezen? Dan is daar nu een nieuwe website voor in het leven groepen, die van Seksboeken.nl. Het roept nieuwsgierigheid op, als een dergelijk nieuw initiatief het daglicht ziet. Er is immers al het nodige op de online markt als het over dit onderwerp gaat. Waarin onderscheidt zich deze website van andere? Zoals de website van Sense, waar iedereen, die iets over seksualiteit te weten wil komen terecht kan. Is het een site waar seksuele voorlichting centraal staat, of is het anders bedoeld? Een empirisch onderzoekje.

Home.

Op Seksboeken.nl valt onmiddellijk de techniek op, waarmee de website is gemaakt. Op de homepage worden grote afbeeldingen van boeken getoond, waaronder korte beschrijvingen die nadere uitleg verschaffen. Klik je op een afbeelding, dan volgt een nieuwe pagina waarop de uitleg nog iets verder gaat. De aanschafprijs ontbreekt niet en een link om het desbetreffende boek te bestellen. Seksboeken.nl lijkt in dit opzicht dus op een webwinkel, maar is het in feite niet. Het linkt door naar de onlineboekwinkel die het desbetreffende boek in voorraad heeft. Opvallend: het zijn niet alleen boeken, die worden getoond, het is als De Winkel van Sinkel: alles staat door elkaar. Boeken, websites, erotische producten. Dat is echter alleen op de homepage zo. Wie verder surft ontdekt dat deze pagina een soort verzameling is van de categorieën, waarmee de site is ingedeeld.

Categorieën.

Er zijn acht categorieën, waarbinnen je op zoek kunt gaan naar gerelateerde boeken en andere zaken. Seksualiteit, relatie, professioneel, roman en verhalen, cadeau, kinderen en jongeren, links naar websites en seksverslaving. Voor elk wat wils. Je scrollt gewoon op de website naar beneden en er komen vanzelf meer boeken in beeld. Een beetje vlotte internetverbinding kan bij deze techniek geen kwaad, maar in een breedbandland als Nederland moet dat geen probleem zijn. Waarmee gezegd is dat de site geheel op ons land is gericht.

Seksualiteit.

Het voert te ver om in deze blog alle categorieën te behandelen. Daarom een keuze, te beginnen met (uiteraard) “Seksualiteit”. We treffen daar meteen het boek “Aandacht voor seks” aan van NVVS seksuoloog Astrid Kremers. Dat is geen toeval. Zij is degene die Seksboeken.nl beheert. Overigens is deze paperback een verzameling van haar columns, die ze voor de katern Vrouw in dagblad De Telegraaf schreef. Een prima boek, dat al eerder een review kreeg op deze site. Klik hier.
Heel interessant is ook het boek “Relatie & seksualiteit met een stoma”. Wat doet het psychisch met je als je dit overkomt? En wat is de praktijk van alle dag? Of de schijnbare tegenstelling tussen de boeken “Hoe mannen liefhebben” en “Waarom vrouwen seks hebben”. En zo kan de lijst langer gemaakt worden, er is te veel om op te sommen.

Kinderen en jongeren.

In deze categorie stuiten we op het boek van “De Theemutsen”. Het zegt je misschien niets, maar jongeren des te meer. Darcy en Jade zijn twee jonge meiden (toen ze het boek schreven waren ze 22 jaar) die op hun YouTube-kanaal voorlichting geven aan kinderen in de leeftijd vanaf de puberteit. Nu dus het boek. Helder en onbeschroomd geven ze antwoord op net die vragen die je kunt hebben, maar niet aan je ouders durft te stellen. “Blijf van me af” is weer van heel andere orde. Er is een jongens- en een meisjesversie van dit boek, geschreven door Martine Delros, dat ongewenste seksuele toenadering door ouderen behandelt. Het zijn voorleesboekjes, die vooral de gevoelens van de slachtoffertjes beschrijven. Voor hen herkenbaar, een steun in de rug en een aanleiding tot gesprek, behandeling en verwerking.

Conclusie.

Seksboeken.nl is een bron van informatie. Prachtig vormgegeven en klantvriendelijk van opzet. De zoekfunctie ontbreekt helaas, dus zoek je een bepaalde titel die je kent, dan moet er flink gescrolld worden wil je het vinden. Dit heeft anderzijds als voordeel dat je eens lekker kan rondneuzen op de site, want die voelt aan alsof je in een fysieke boekwinkel staat.

210th.

Uiteraard zijn we zeer verguld met het feit dat ook 210th een plekje heeft gekregen op Seksboeken.nl. Je koopt met 210th namelijk niet alleen een hoogwaardig product, zoals die van de bodycare lijn of de erotische boxen, maar vooral een beleving. Een experience. De kenners weten het: elk product gaat vergezeld van erotische opdrachten, die aanzetten tot communicatie, spel, humor en daarmee heerlijke geestelijke en fysieke intimiteit. 210th brengt mensen Closer Together. Dat dit wordt onderkend op Seksboeken.nl is eervol. En jawel: een mooi boek over erotiek lezen, dat zet toch aan tot de praktijk? Veel plezier daarbij!
Jan Weeber
©210th

© 2018 - 2024 Sexuoloog.nl - Astrid Kremers | KvK 30263231 | AGB code persoonlijk: 90041056 | AGB code zakelijk: 90019444 | Privacy en klachtenregeling